Vanliga frågor
Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra väskor, leverans och service.
Kontakta oss gärna om du behöver personlig hjälp.
Betalning
Vi accepterar kortbetalning (Visa, Mastercard) samt Klarna för faktura och delbetalning. Alla betalningar hanteras säkert genom våra partners.
Betalningen dras i samband med att beställningen bekräftas, eller enligt villkoren för vald betalningsmetod (t.ex. Klarna).
Leverans
Våra normala leveranstider är 1–2 arbetsdagar. OBS! Beställningar som läggs under helger skickas tidigast måndagen därefter.
Vi bjuder på frakten inom Sverige. För beställningar till övriga länder visas fraktkostnaden vid beställning innan du slutför köpet. Alla leveranser skickas med PostNord, och du kan välja mellan hemleverans eller avhämtning på ombud.
Vi skickar alla våra beställningar med PostNord för trygg och snabb leverans. Du kan välja mellan hemleverans eller avhämtning på närmaste ombud. Efter att beställningen skickats får du ett spårningsnummer för att enkelt följa paketets väg.
Om du behöver ändra leveransadress, kontakta oss så snart som möjligt på info@kungbergvaskor.se. Vi kan uppdatera adressen så länge beställningen inte har skickats. Om ordern redan är på väg hjälper fraktbolaget dig vidare.
Skulle leveransen dröja utan att vi har informerat dig om en längre leveranstid, kontakta oss på info@kungbergvaskor.se. Vi återkommer med uppdaterad information och ser till att din beställning når dig så snart som möjligt.
Returer & Ångerrätt
Vid köp av varor på vår webbplats har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt, som gäller från det att du tagit emot produkten.
Meddela oss på info@kungbergvaskor.se att du vill ångra köpet. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor som returneras. Produkterna ska returneras välpaketerade och i originalförpackning inom 14 dagar efter att du meddelat oss.
Du står för returfrakten, samt ansvarar för leverans och skick på produkterna vid retur.
- Produkten har använts eller har skador på grund av användning.
- Specialtillverkade produkter som har skräddarsytts åt dig eller har personlig prägel efter dina önskemål.
Reklamation / Klagomål
Kontakta oss på info@kungbergvaskor.se direkt när du upptäckt felet. Ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och beskrivning av felet.
Vi granskar produkten och åtgärdar felet kostnadsfritt, levererar en liknande produkt eller återbetalar dig i enlighet med konsumentskyddslagstiftningen.
Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.
Ja, vi kan neka en reklamation om varan inte är felaktig enligt konsumentskyddslagstiftningen. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden (ARN), se arn.se.
Produkter & Skötsel
Vi rekommenderar att förvara väskan torrt och skyddad från direkt solljus. Använd gärna medföljande dustbag vid förvaring och rengör med en mjuk, torr trasa.
Våra väskor är tillverkade av noggrant utvalda material för både hållbarhet och tidlös elegans:
- Läder: Om väskan innehåller skinn är det högkvalitativt läder från EU som noggrant bearbetats för hållbarhet och lyxig finish.
- Kork: Om väskan har kork kommer den från EU och är både naturlig och hållbar.
- Virkade delar: Alla virkade delar är skapade av professionellt garn, avsett för väskor, och tillverkat av bomull eller polyester beroende på modell.
Konto & Order
Du kan enkelt skapa ett konto under Mitt konto på webbplatsen. Med konto kan du följa beställningar, spara adresser och snabbare slutföra framtida köp.
Ja! När du är inloggad kan du alltid se historik över tidigare köp och deras status.
Kontakta oss så snart som möjligt på info@kungbergvaskor.se. Vi kan ändra ordern så länge den inte har skickats.
Kontakt / Support
Du når oss enklast via e-post på info@kungbergvaskor.se. Vi svarar normalt inom 24 timmar på vardagar.
Vill du prata med oss är du varmt välkommen att ringa oss på 073-83 93 954